• 0
    سبدخرید

مدارک لازم برای ثبت شرکت

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود

۱-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد(اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران، بازرسین)

۲- گواهی عدم سوء پیشینه(کلیه اعضاء و بازرسین)

۳-تکمیل مفاد قرارداد (آدرس شرکت و سکونت و کد پستی- سرمایه شرکت- لیست اعضا و سهامداران- درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها- موضوع فعالیت- لیست اسامی (حداقل ۵ مورد اسم ۳ سیلاب خاص)

۴-امضا و تأیید اوراق شرکت

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهمامی خاص

۱-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد(اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران، بازرسین)

۲- گواهی عدم سوء پیشینه(کلیه اعضاء و بازرسین)

۳- تشکیل مفاد قرارداد (آدرس شرکت و سکونت و کد پستی- سرمایه شرکت- لیست اعضا و سهامداران- درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها- موضوع فعالیت- لیست اسامی (حداقل ۵ مورد اسم ۳ سیلاب خاص)

۴- فیش واریزی و نامه بانک به نام شرکت در شرف تأسیس

۵- امضا و تأیید اوراق شرکت

 

 

مراحل تشکيل شرکت تعاونی

۱-تعيين موضوع مناسب فعاليت شرکت  با توجه به علاقه و توانمنديهای متقاضيان و نياز منطقه ای

۲- تعيين تعداد متقاضيان اوليه برای تشکيل تعاونی

۳- تنظيم و تقديم درخواست تشکیل تعاونی  به همراه  معرفی سه نفر بعنوان هیئت موسس از میان اعضای اولیه و  سپس تکمیل فرم کلیات پيشنهادی مورد نظر و ارائه مدارک مورد نیاز.(شامل تصویر شناسنامه هیئت موسس – تصویر مدارک تحصیلی و یا تجربی در ارتباط با طرح پيشنهادی – تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت)

۴- دریافت موافقتنامه اولیه تاسیس تعاونی از اداره کل تعاون استان تهران یا ادارات تعاون شهرستانهای ذیربط

 براي تشكيل هر شركت تعاوني، بدواً لازم است عده اي مركب از حداقل ۷ نفر متقاضي حائز شرايط قانوني مربوط جهت عضويت در آن، جلسه مجمع عمومي مؤسس را بر اساس مفاد ماده ۳۱ و ۳۲ قانون بخش تعاوني جمهوري اسلامي ايران تشكيل داده و سه نفر را از بين خود به عنوان هيئت مؤسس مامور تمهيد مقدمات تشكيل تعاوني از جمله تهيه كليات طرح پيشنهادي و اساسنامه، دعوت به عضويت افراد واجد شرايط و برگزاري اولين مجمع عمومي عادي (در صورت موافقت وزارت/ اداره كل تعاون با تشكيل تعاوني) نمايند.

هيئت مزبور پس از مطالعات و بررسيهاي كافي طرحي مشتمل بر توجيه ضرورت تشكيل تعاوني، اعلام تعداد و مشخصات داوطلبان اوليه عضويت (و مهارت ها و تخصصهاي آنان در تعاوني هاي توليدي) نحوه تدارك سرمايه و ديگر امكانات مورد نياز براي تشكيل و شروع فعاليت تعاوني، قيد ميزان سهمي كه هر عضو بايد در جهت تامين سرمايه شركت (با تعيين مقدار لازم التاديه) خريداري نمايد، اعلام نام بانك يا مؤسسه اعتباري كه در نظر است اقدام به افتتاح حساب جاري در آن شود، شرح ميزان و نحوه سرمايه گذاري و مشاركت وزارتخانه، سازمان و يا شركت دولتي، وابسته يا تحت پوشش دولت، بانكها، نهاد انقلاب اسلامي و يا تعاوني ديگر (در صورتيكه واحدي از واحدهاي مزبور قبول سرمايه گذاري و مشاركت نموده باشند تهيه نموده و ضمن معرفي نماينده تام الاختيار به وزارت/ اداره كل تعاون ارائه كند

 

 

مدارک مورد برای ثبت موسسه

۱-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد(اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران، بازرسین)

۲- تکمیل مفاد قرارداد (آدرس شرکت و سکونت و کد پستی- سرمایه شرکت- لیست اعضا و سهامداران- درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها- موضوع فعالیت- لیست اسامی (حداقل ۵ مورد اسم ۳ سیلاب خاص)

۳-امضا و تأیید اوراق شرکت

 

 

مدارک مورد نیاز جهت شعب نمایندگی

۱- گواهی ثبت شرکت خارجی

۲- اساسنامه شرکت

۳- آخرین تغییرات شرکت(در صورتی که تغییراتی در شرکت اصلی ایجاد شده باشد)

۴- آخرین گزارش مالی تایید شده شرکت

۵- ارائه قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی

۶- کپی شناسنامه و کارت ملی ( درصورتی که نماینده شخص حقیقی باشد) و کپی مدارک ثبتی شامل روزنامه رسمی، اساسنامه ، آخرین تغییرات ( در صورتی که شخصی حقوقی باشد).

 

شرایط ثبت شعبه و ثبت نمایندگی شركتهای خارجی

ثبت شعبه و تاسیس نمایندگی خارجی در مواد آیین نامه ها ماده ۱- شركتهاي خارجي كه در كشور محل ثبت خود، شركت قانوني شناخته مي شوند، مشروط به عمل متقابل در كشور متبوع ، مي توانند براي فعاليت در ايران در زمينه هاي زير براساس مقررات اين آيين نامه و ساير قوانين و مقررات مربوط نسبت به ثبت شعبه يا نمايندگي خود اقدام نمايند :

۱- ارايه خدمات بعد از فروش كالاها يا خدمات شركت خارجی

۲- انجام عمليات اجرايي قراردادهایی كه بين اشخاص ايرانی و شركت خارجی منعقد مي شود

۳- بررسي و زمينه سازی برای سرمايه گذاری شركت خارجی در ايران

۴- همكاري با شركتهای فني و مهندسی ايرانی برای انجام كار در كشورهای ثالث

۵- افزايش صادرات غيرنفتی اسلامی ايران

۶- ارايه خدمات فنی و مهندسی و انتقال دانش فنی و فنآوری

۷- انجام فعاليتهایی كه مجوز آن توسط دستگاه هاي دولتی كه به طور قانوني مجاز به صدور مجوز هستند، صادر می گردد. از قبيل ارايه خدمات در زمينه هاي حمل و نقل ، بيمه و بازرسی كالا، بانکی ، بازاريابی و غيره.

 

 

 

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

  • کپی شناسنامه همه ی اعضا هیئت مدیره
  • کارت ملی همه ی اعضا هیئت مدیره
  • گواهی عدم سوءپیشینه همه ی اعضا هیئت مدیره
  • کپی مدارک تحصیلی همه ی اعضاء شرکت
  • دو نسخه اظهارنامه شرکت
  • دو نسخه اساسنامه شرکت
  • دو نسخه شرکتنامه شرکت
  • کپی مجوزهای لازم و مرتبط با فعالیت شرکت دانش بنیان
  • کپی روزنامه رسمی شرکت به همراه آخرین تغییرات
  • آخرین لیست بیمه شرکت به همراه خلاصه وضعیت دستمزد ، حقوق و مزایا
  • کپی آخرین اظهارنامه مالیاتی ارسال شده برای سازمان امور مالیاتی
  • رزومه شرکت

زمينه­هاي فعاليت شرکت­های دانش­بنیان

   .         انجام پژوهش­هاي كاربردي و توسعه­اي.

   ·         ارایه خدمات تخصصي و مشاوره­اي (خدمات علمي،‌ تحقيقاتي و فني).

   ·         توليد محصولات با فناوري نوين (توسعه فناوري).

   ·         انجام خدمات نظارتي بر پروژه­هاي پژوهشي، ‌اجرایي و مشاوره­اي.

   ·         ارایه­ی خدمات توسعه­ی کارآفرینی.

   ·         ایجاد مراکز رشد و خدمات ایجاد و توسعه­ی کسب‌وکار.

   ·         ارایه­ی خدمات توسعه­ی محصول جدید.

   ·         ارایه­ی خدمات ایجاد و توسعه­ی خوشه­های کسب‌وکار.

   ·         تشخیص فرصت­های کارآفرینی.

   ·         انجام خدمات توسعه­ی فناوری.

    ·         انجام خدمات ورود کسب‌وکارها به بازار بین‌الملل و جهانی کردن آن‌ها.

   ·         برنامه­ریزی و اجرای طرح­های توسعه­ی کارآفرینی در سطوح ملی، منطقه­ای و محلی.

نکات:

دولت برای ارزش گذاری و ترویج علم و دانش و کارآفرینی برای شرکت های دانش بنیان ۱۵ سال (پس از تاریخ مجوز برای شرکت ) معافیت از مالیات ، عوارض گمرکی ،سود بازرگانی و عوارض مالیاتی در نظر گرفته است.

همچنین دولت مزایایی چون تسهیلات بانکی با بهره کم، واگذاری اراضی شهرکهای صنعتی،استقرار در کاربری مسکونی شهر تهران،تخفیف دوره های آموزشی برای شرکتهای دانش بنیان،حمایت از کالاهای ساخت داخل و …. را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است.