• 0
    سبدخرید

درخواست ثبت برند

 

فرم درخواست

تلفن تماس : 09153204012
  • در صورت ضرورت جهت ارسال مدرک

به نام خداوند مهر آفرین

مقدمه

 

متقاضی گرامی:

این سامانه جهت ثبت علائم تجاری در نظر گرفته شده است. شما می توانید بدون مراجعه ی حضوری به اداره ثبت علائم تجاری ،اظهارنامه خود را  ثبت و پیگیری نمایید.

نکات بسیار مهم:

1- بررسی اظهارنامه ها صرفا بر اساس اولویت زمان ثبت آنها در سامانه می باشد لذا حضور متقاضیان محترم در اداره تاثیری در فرآیند انجام کار ندارد.

2- پاسخ اداره صرفا از طرق بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل مشاهده است.

3- تمامی مکاتبات در خصوص اظهارنامه صرفا از طریق همین سامانه بخش ثبت  انواع درخواست( رفع نقص، پرداخت حق الثبت ، تمدید، انتقال و …)  امکان پذیر است.

4- تمامی هزینه ها برای اظهارنامه با مالک ایرانی صرفا از طریق همین سامانه (در انتهای فرآیند ثبت اظهارنامه و یا ثبت فرآیند انواع درخواست( رفع نقص، پرداخت حق الثبت ، تمدید، انتقال و ..) ) قابل پرداخت است .لذا امکان ثبت درخواستهایی که هزینه مربوطه در بانک پرداخت شده باشد وجود ندارد.

5- بر اساس مفاد تعهدی که در شروع فرآیند ثبت اظهارنامه تعهد می نمایید،سیستم بصورت اتوماتیک مواعد قانونی را لحاظ نموده و حسب مورد نسبت به صدور ابلاغیه عمل می نماید.

نتایج حاصل از بررسی اظهارنامه یکی از موارد زیر خواهد بود:

bgbaby.gif ابلاغیه رفع نقص :

حالتیست که در آن در مدارک ارسالی و یا تنظیم محتوای اظهارنامه نقصی وجود داشته باشد.

bgbaby.gif ابلاغیه رد اظهارنامه:

حالتیست که در عنوان و یا تصویر علامت الزامات قانونی رعایت نشده باشد ، یا اینکه پس از بررسی مشابه و یا عین علامت درخواستی برای کالاهای مورد نظر شما ، قبلا به نام شخص دیگری ثبت شده باشد.

bgbaby.gif ابلاغیه رد بخشی از موارد خواسته شده در اظهارنامه:

حالتیست که بخشی از کالاها و یا خدمات به دلیل بند فوق قابل ثبت نمی باشد.

bgbaby.gif آگهی نوبت اول (آگهی تقاضای ثبت)

حالتیست که اداره به دلیل رعایت الزامات قانونی و عدم وجود مشابه و یا عین علامت درخواستی شما تصمیم به ثبت علامت می گیرد.

 

 

منظور از مجوز یکی از موارد ذیل می باشد :
1- پروانه بهره برداری سازمان صنعت ،معدن و تجارت تهران یا هر استان دیگر

2- پروانه ساخت صادره از سازمان غذا و دارو و یا دانشگاه علوم پزشکی تهران یا ایران

3- قرارداد سفارش کالا (تولید بدون کارخانه)و با استفاده از ظرفیت خالی دیگران و استفاده از مجوزهای آنها

4- پروانه کسب از اتحادیه صنفی مربوطه

5- گواهی از اتحادیه مربوطه جهت کالا یا خدمات مورد نظر

6-پروانه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران یا هر استان دیگر

7- سایر مجوز ها از مراجع ذیربط حسب کالا یا خدمات مورد نظر متقاضی

نکات بسیار مهم :
* کارت بازرگانی به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا جهت ثبت علامتی که با رسم الخط غیرفارسی درخواست شده باشد و یا اینکه درخواست صادرات شده باشد، کاربرد دارد (حداکثر برای تقاضای دو علامت)
* جواز تاسیس به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا برای درخواست ثبت یک علامت کاربرد دارد . در صورت نیاز به ثبت بیش از یک علامت باید سایر مجوز ها از قبیل پروانه بهره برداری و …. ارائه گردد.

تذکر بسیار مهم: کد رهیگری به منزله ثبت اظهارنامه و تحویل آن به اداره نیست (چرا که در این وضعیت اظهارنامه در اداره قابل رویت نیست)  و تنها به منظور تکمیل مدارک تا قبل از اتمام فرآیند ثبت اظهارنامه می باشد.

http://ipm.ssaa.ir/Help/Trademark/!SSL!/WebHelp/help.tradmark1.htm